Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Nejdřív to musíš žít, potom to můžeš mít

Taky do vás v dětství vtloukali, že všeho můžete dosáhnout úsilím a pílí? Óóóó, jak se rodičové mýlí!    Úsilí a píle mi v dětství pomohla k jedničkám na vysvědčení a  pověsti hodné holčičky.

 

   Taky do vás v dětství vtloukali, že všeho můžete dosáhnout úsilím a pílí? Óóóó, jak se rodičové m. Úsilí a píle mi v dětství pomohla k jedničkám na vysvědčení a  pověsti hodné holčičky. A vám? VŠ diplom? Sportovní výsledky? Pochvala či povýšení? A dál? Pomohla vám píle v partnerských vztazích? Pomohla vám k lásce?  Ke zdraví? K sebe přijetí? K odpuštění? K bohatství? Ano, pilný člověk je většinou nějak finančně zajištěn. Ale cítí se být bohatý adekvátně svému úsilí? Přináší mu bohatství pocit síly a jistoty?

   Celkem bolestivě jsem coby samoživitelka došla k poznání, že přání se plní, až když je pustím. Předtím jsem ovšem z pocitu neúspěchu, nedostatečnosti a ne – moci absolvovala tři šílené chřipky. Když jsem si konečně uvědomila, že mé štěstí není závislé na nalezení partnera, přišel. Od té doby jsem se tento postoj nelpění a propouštění snažila aplikovat i další přání. A hlavně – na mé celoživotní téma. Finance.

   Jenže to nějak nefungovalo. A zase jsem byla usilovná a pilná až za roh. Zkoušela jsem i různé psychologicko – duchovní metody. Pře- nastavování programů z dětství, archetypální rozbor, minulé životy, afirmace, feng-shui, reiky….. NIC. Po letech už jsem jasně cítila jakýsi blok v této oblasti (děly se až úsměvně absurdní situace) a opustila usilovnost. Ukončila jsem výtvarnou živnost , nechala se zaměstnat jako chůva a začala malovat jen tak – bez myšlenek na finanční návratnost. A pak mi přišly do cesty dynamické konstelace. Téma, kterému nerozumím? Já a finance. S pomocí lektorky jsem si poprvé v životě uvědomila sílu předků. Jejich životní zkušenosti a strachy. Může potomek volyňských Čechů a služek žít bez finančních problémů? Pokusila jsem se předkům jejich pocity a strachy vrátit. Byl to emocionální zážitek desetiletí.

   Následoval meditační víkend s Jitkou Stehlíkovou. V tichu a meditaci, na louce mezi lesy to najednou přišlo. AHA!!!

Ó PANE! NALÉZÁM V SOBĚ TOLIK KRÁSY, NEKONEČNO MOŽNOSTÍ A KOMBINACÍ, NADBYTEK VŠEHO. JE TAK KRÁSNÉ BÝT S TEBOU V KAŽDÉM OKAMŽIKU, ŽE OPOUŠTÍM VŠECHNA SVÁ PŘÁNÍ. VŠECHNO MÁM. STAČÍ JEN BÝT. BÝT TEĎ A DÝCHAT.

   Příští den ráno jsem prodala 3 obrazy z malé výstavy, kterou mi Jitka umožnila uspořádat. Od té doby se pokouším v každé meditaci splynout s NÍM a spočinout v tichu. Uvědoměním si požadované kvality v sobě – spatřujeme ji najednou (díky principu zrcadlení) všude kolem sebe a přitahujeme ji. Jenže je celkem problém rozpoznat rozdíl mezi pravým uvědoměním a pocitem  „myslím, že vím, myslím, že mám“. Zkus vedle sebe postavit dvě kvality, z nichž jedné máš dostatek a druhou postrádáš. Díky citlivosti( vypěstované např. jógou) jistě najdeš strachy a mraky. Ty je potřeba odstranit. Jak? To ti neporadím. Ale kdo hledá, najde. Až v sobě kvalitu, kterou hledáš, očistíš a rozsvítíš, poznáš to. Začneš ji žít. A teprve potom ji budeš mít. Uvnitř i venku.

Autor: Ivana Knapová | sobota 1.6.2019 10:23 | karma článku: 8,75 | přečteno: 372x
  • Další články autora

Ivana Knapová

Zcela pravdivá, zranitelná, nahá!

Ať se tady stane cokoli, nikdo se o ničem nedozví....no, přinejhorším ho přeperu! Musela jsem se usmát myšlenkovému vzorci, který toto vyprodukoval.

25.10.2023 v 8:00 | Karma: 7,73 | Přečteno: 267x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Miluju svou bolest !

Kolem kurtu se srocovali houfy mužů různého věku. Že to není jen kvůli nohám, mě upozornila až vedoucí oddílu, která mi nařídila nosit už tehdy dost nenáviděný kousek oblečení – podprsenku.

19.10.2023 v 8:00 | Karma: 11,25 | Přečteno: 432x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Kostel a covid

Už bylo tak narváno, že zanikl osobní prostor. Dav mě přimáčkl na záda muže přede mnou. Hmm, tak tenhle oblek čistírnu nikdy nenavštívil a pán v něm by podle odéru očistu také potřeboval.

23.8.2023 v 8:00 | Karma: 11,20 | Přečteno: 409x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Jak namalovat Marii?

Proč malované ikony nedělá kdekdo? Vždyť je to JENOM kopie! Proč ikony chtivé ženy jezdí opakovaně na celkem drahé kursy jejich tvorby, když už ví, co a jak a mohou si je namalovat doma v obýváku?

12.7.2023 v 8:00 | Karma: 8,98 | Přečteno: 223x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Zbude z tebe jen mastnej flek!

Co se v takovém případě dělá? Mám zavolat městskou, ať to nějak zařídí? A co když tam dřív než oni bude ten mastnej flek? Silnice je docela frekventovaná.

5.7.2023 v 8:00 | Karma: 9,51 | Přečteno: 268x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Moderní lichváři připravují o bydlení dlužníky i jejich příbuzné. Trik je snadný

18. dubna 2024

Premium Potřebujete rychle peníze, pár set tisíc korun a ta nabídka zní lákavě: do 24 hodin máte peníze na...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident má absolutní imunitu. Trump zaměstnal Nejvyšší soud, věří v průtahy

25. dubna 2024  19:09,  aktualizováno  21:06

Většina členů amerického Nejvyššího soudu se ve čtvrtek zdála být skeptická k argumentu...

Zatkněte propalestinské levicové fašisty, vyzývá demokratický kongresman

25. dubna 2024  20:44

Demokratický kongresman Adam Smith označil propalestinské demonstranty za „levicové fašisty“ a...

Pád zhýralého náměstka otřásl Moskvou. Pod Šojguem se houpe židle

25. dubna 2024

Premium Ruskou politickou scénu rozvířil největší korupční skandál od začátku války. Zatčení náměstka...

Trvalo to měsíc. Baltimore otevřel kanál pro lodě uvězněné po zřícení mostu

25. dubna 2024  19:34

Měsíc po zřícení přístavního mostu proplula nově otevřeným plavebním kanálem v Baltimoru první loď....

Velvyslanectví Thajského království
Political, Cultural and Economic Affairs Assistant

Velvyslanectví Thajského království
Praha
nabízený plat: 34 310 - 39 458 Kč

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 588x
Milí! Cesta byla klikatá, ale dovedla mě k vysněnému cíli. Vystihuje ho můj nick na FB - Pozdě, ale malířka. 

    Inspirace se ovšem projevuje nejen barvami a štětcem, ale i slovem. Svými názory a zkušenostmi snad některým z vás dodám odvahu, či naději. A nebo se alespoň zasmějete.

moje tvorba výtvarná : www.ivanaknapova.cz

Seznam rubrik