Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Schválnost? Ta to není. Je to zrcadlení

 Dokonce jsem se odhodlala zajít na přednášku o „Zrcadlení v partnerském vztahu“, ale vysvětlovací schopnosti přednášející paní psycholožky se nejspíš nepotkaly s mými rozumovými možnostmi.

 

    Pokud nejste naprostí odmítači všech duchovních nauk, jistě jste už o zrcadlení cosi slyšeli. Já vám chci dnes povědět o zrcadlení partnerském. Je to totiž úplně jednoduché, až primitivní. Přesto jsem tomu donedávna (je mi 50+!)nerozuměla. Dokonce jsem se odhodlala zajít na přednášku o „Zrcadlení v partnerském vztahu“, ale vysvětlovací schopnosti přednášející paní psycholožky se nejspíš nepotkaly s mými rozumovými možnostmi.

    Ale jak už to bývá, otázka zůstala položena a jednoho dne tu byla odpověď. Nečekaná a naprosto jasná. AHA!

    Manžel mi nenaslouchá a málo se mi věnuje. 30 či kolik let jsem si to překládala jako: Málo se mu (ev. dalším lidem) věnuji a nenaslouchám. NE,NE,NE!!! Zrcadlo říká: Málo se sama sobě věnuješ a nenasloucháš si!

    Máme děti školou povinné, zaměstnání, zahrádku, kamarádky, rodiče, cvičení….doplň, či uber. Nikdy nejsme sami, tím spíš sami v nečinnosti (což je důležité). A stěžujeme si. Manžel si na mě neudělá čas. Jak by mohl! Porušil by vesmírné zákony.

    O zrcadlení jde ovšem i ve vzácných chvílích, kdy cítíme, že takhle přesně to má být. Je to nádhera a jde to. Bohužel je tato situace více či méně dočasná. Tak jako máme každá daleko předaleko k ideálnímu využití svého potenciálu a na vztahu sama k sobě je také co zlepšovat…Tak většinou ideální partnerství bývá chvilkovou událostí v moři více či méně dobrých dnů. Již ze ZŠ přece víme, že dobré je za 3 a stačí to. Ale přesto. Ten pocit, když paní učitelka napíše jedničku s hvězdičkou přes dva řádky!

    A jistě chápete, že zde vůbec nepíšu o stavu zamilovanosti. To je zcela jiný příběh.

    Pořád to nechápete? Takže. Několik běžných partnerských nesouladů příkladem.

  • Věnuje se radši sportu a kamarádům , než mě a dětem.
  • Věnuji se blbinám na úkor toho pro mě nejdůležitějšího.(Znáš své poslání? Odpočíváš? Medituješ? Jsi sama se sebou?)
  • Není dostatečně zodpovědný, neumí se o rodinu postarat a nepovažuje to za důležité!
  • Nejsem zodpovědná k darům, které jsem dostala, neumím je používat, nestarám se o jejich rozvoj a navíc to ani nepovažuji za důležité!
  • Neplní dané sliby.
  • Sama sobě slibujete, že…..pak se objeví „objektivní příčiny“ a zase NIC.
  • Neustále mě kritizuje a nebere mě vážně.
  • Kritizuji své pocity, nápady, intuici. Neberu je vážně a myslím si, že to jsou blbosti.
  • Podvádí mě.
  • Podvádím sama sebe, většinou kombinací výše zmíněných chyb. To může vyvrcholit tím, že hledám útěchu v jídle, v prášcích, v alkoholu. V lepším případě věnuji veškerou svou duševní podporu problémům kamarádky, opuštěným kočkám, sirotkům v Etiopii…..
  • Chová se jako buran.
  • Moje vyšší já vyžaduje, abych se zamyslela nad tím, jak se k němu(sama k sobě) chovám. Medituji a láduji se řízky? Přemýšlím vůbec nad tím, co dávám do svého těla a s čím se musí (tělo – chrám duše) vypořádat?

      Ne, nejsem vědma a nemám ideální život. Všechny výše uvedené partnerské nesoulady jsem absolvovala a více méně úspěšně překonala. To, co píšu je odžito. Objevily se ale jiné otázky (sotva přejdeš jedny hory….). Nezbývá než doufat, že i těm časem porozumím.

Všechno je to opět o sebeúctě. Teprve když dáte prostor svému vyššímu já, začne vám být jasné, jak propastné rozdíly v sebe přijetí  existují. Své okolí, svého partnera – nezměníte. Pokuste se změnit sami sebe a nestačíte se divit.

P.S. -  POZOR!

Nezaměňovat vyšší já a ego. Ego je nástroj vůle, energie, která touží vyniknout, která bojuje, křičí a prosazuje. Vaše vyšší já naslouchá, spolupracuje, uklidňuje, podporuje a svým růstem přitahuje a rozdává lásku.

A na závěr má osobní zkušenost. Nevyžadujte, nevysvětlujte, nekritizujte. To je prd platné. Užijte si wellnes víkend! Sama. Nóó, tak aspoň jednu masáž. A kafíčko. A procházku. Sama!!! Zkuste aspoň jeden den nedělat nic. Neuklízet, nevařit, nekoukat hodiny do kompu. Zkuste se jen tak poflakovat….musíte ale být sama. Jinak vám to neprojde. A pak si všímejte těch změn. Držím palce.

                S láskou - ivka

 

 

   

Autor: Ivana Knapová | sobota 10.11.2018 10:42 | karma článku: 14,02 | přečteno: 548x
  • Další články autora

Ivana Knapová

Zcela pravdivá, zranitelná, nahá!

Ať se tady stane cokoli, nikdo se o ničem nedozví....no, přinejhorším ho přeperu! Musela jsem se usmát myšlenkovému vzorci, který toto vyprodukoval.

25.10.2023 v 8:00 | Karma: 7,73 | Přečteno: 270x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Miluju svou bolest !

Kolem kurtu se srocovali houfy mužů různého věku. Že to není jen kvůli nohám, mě upozornila až vedoucí oddílu, která mi nařídila nosit už tehdy dost nenáviděný kousek oblečení – podprsenku.

19.10.2023 v 8:00 | Karma: 11,25 | Přečteno: 432x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Kostel a covid

Už bylo tak narváno, že zanikl osobní prostor. Dav mě přimáčkl na záda muže přede mnou. Hmm, tak tenhle oblek čistírnu nikdy nenavštívil a pán v něm by podle odéru očistu také potřeboval.

23.8.2023 v 8:00 | Karma: 11,20 | Přečteno: 410x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Jak namalovat Marii?

Proč malované ikony nedělá kdekdo? Vždyť je to JENOM kopie! Proč ikony chtivé ženy jezdí opakovaně na celkem drahé kursy jejich tvorby, když už ví, co a jak a mohou si je namalovat doma v obýváku?

12.7.2023 v 8:00 | Karma: 8,98 | Přečteno: 223x | Diskuse| Ona

Ivana Knapová

Zbude z tebe jen mastnej flek!

Co se v takovém případě dělá? Mám zavolat městskou, ať to nějak zařídí? A co když tam dřív než oni bude ten mastnej flek? Silnice je docela frekventovaná.

5.7.2023 v 8:00 | Karma: 9,51 | Přečteno: 268x | Diskuse| Ona
  • Nejčtenější

Stovky amerických obrněnců se v řádu dnů nepozorovaně přemístily do Česka

2. května 2024  17:21

Několik set vozidel americké armády včetně obrněnců Bradley nebo transportérů M113 se objevilo ve...

Nahá umělkyně za zvuků techna házela před dětmi hlínou. Už to řeší policie

3. května 2024  10:10,  aktualizováno  13:43

Policie prošetřuje vystoupení, ke kterému došlo na Akademii výtvarných umění (AVU). Umělkyně a...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

Auto vyjelo z vozovky a srazilo tři lidi. Žena zemřela, dvě vnučky jsou zraněné

2. května 2024  16:40,  aktualizováno  3.5 12:38

Osobní auto srazilo dnes odpoledne v Čáslavicích na Třebíčsku ženu a dvě děti. Žena srážku...

Zemřel bývalý místopředseda ODS Miroslav Macek. Bylo mu 79 let

1. května 2024  12:58

Ve věku 79 let zemřel bývalý místopředseda ODS a federální vlády Miroslav Macek, bylo mu 79 let. O...

Názor, že Paroubek parazituje, nestačil. Podle soudu může iniciály ČSSD použít

3. května 2024  19:44

Volební senát Nejvyššího správního soudu (NSS) zamítl návrh Sociální demokracie (SOCDEM) na zrušení...

Hamás má týden na příměří, jinak Izrael vtrhne do Rafáhu, spekuluje Egypt

3. května 2024  19:28

Izrael dal palestinskému radikálnímu hnutí Hamás týden na to, aby přijal dohodu o příměří a...

V Berlíně hoří výrobní hala firmy produkující zbraně poskytnuté Ukrajině

3. května 2024  15:44,  aktualizováno  19:02

Hasiči na jihozápadě Berlína likvidují rozsáhlý požár výrobní haly, ve které jsou uskladněny...

Šli do stanu zjistit, zda nemají nádor. Krutou odpověď jich slyšelo 170

3. května 2024  18:30

Preventivní akce Stan proti melanomu se v Praze, Brně a Ostravě zúčastnilo přes 3800 lidí. Lékaři...

  • Počet článků 30
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 588x
Milí! Cesta byla klikatá, ale dovedla mě k vysněnému cíli. Vystihuje ho můj nick na FB - Pozdě, ale malířka. 

    Inspirace se ovšem projevuje nejen barvami a štětcem, ale i slovem. Svými názory a zkušenostmi snad některým z vás dodám odvahu, či naději. A nebo se alespoň zasmějete.

moje tvorba výtvarná : www.ivanaknapova.cz

Seznam rubrik